SEYAHAT

Ani Harabeleri, Kars Yolculuğu

Tarafından yazılmıştır ihaydin

Merhaba arkadaşlar. Bu yazımda sizlere 2 arkadaşımla birlikte final haftasında kararlaştırarak 25 Haziran da gittiğimiz Kars yolculuğumuzdan bahsedeceğim. İlk olarak gezmeye ve vlog çekmeye meraklı olan  Burak ve Emre arkadaşım böyle bir fikir düşündüler ve hep birlikte Kars’a gidelim dediler. Oturup güzel bir plan yaptıktan sonra Eskişehir’e giderek 1 gün orada kaldık ve 25 Haziran sabahı Eskişehir’den  hızlı trene binerek Ankara’ya geldik. Kars trenine binmek için fazlaca zamanımız vardı ve biraz Ankara’da dolaşalım dedik. “Dolaşmaz olaydık”. Vlog çekmek için kamerayı açtığımızda yanımıza görevli  adamlar yada güvenlikler damladı ve “ne yapıyorsunuz siz”, “sil onları”, “yapmayın etmeyin” vs. gibi atıflarda bulunarak çektiğimiz videoların çoğunu silmek durumunda kaldık. Evet, Ankara gibi siyasi  bir yerde ne olduğu belli olmayan çekimlerde bulunduğumuzda tedbir amaçlı tepki göstermeleri doğru ama üslup ve yaklaşımları çok kötüydü. Neyse saat gelmişti gara giderek trenin gelmesini bekledik ve  burada biraz daha vlog için çekim yaptık ve oldukça keyifliydi. Tren geldi ve artık yolculuk başlamıştı. Artık rahat koltuklara oturduğumuz için aşırı derecede rahatlamıştık fakat çok fazla bitkindik.  Sebebi ise Ramazan ayı olmasından dolayı hem aç hem susuz kaldık ve bu bizi yormuştu. Aynı şekilde tren içerisinde de çeşitli video içerikler çıkararak 25 saatlik yolculuğumuz bir kısmını bitirmiştik. Biraz muhabbet sohbet derken uyuduk ve sabahın erken saatlerinde uyandık. Güneşin doğuşuna denk geldiğimiz için bu manzaraları kaçırmamak için izledik ama sonrasında tekrar uyuduk. En azından ben uyudum. Gündüz vakti güzel ülkemizin doğusunu gündüz vakti ile görmüş olduk. Bol bol hatıra olarak saklayabileceğimiz fotoğraf ve video çektik. Zaman azalmıştı ve akşam 7 de Kars’a geldik. Hemen öğretmen evine  giderek giriş işlemlerimizi yaptık. Odamıza giderek rahat bir nefes aldık ve 10 dakika dinlendikten sonra orucumuzu açmamız gerekiyordu ve hemen bir yere gitmezsek geç kalacaktık. Malum burada erken oluyor. Hanımeli Kars Mutfağı adında bir restauranta girdik ve burada Hangel, Piti, Kaz eti, ayran aşı gibi yöresel yemeklerden yedik ve başarılıydı. Daha sonra tekrar öğretmen evine döndük ve biraz bilgisayarlarda  takıldıktan sonra uyuduk.

Sabah erken saatlerden tekrar kalkarak bir taksi ile Ani Harabelerine geldik. Harabelere giriş yaptıktan sonra bizi çok güzel bir manzara karşıladı. Hemen kamera ve telefonlarımızı çıkararak çekimlere başladık oldukça güzel çekimler yaptık. Manzarası çok harikaydı açıkçası büyülendik kaldık. Her insanın görmesi gereken bir yer açıkçası ve trende karşılaştığımız elin Kanadalısı görmeye gelmişte bu ülkenin insanları neden gelip görmesin? Kesinlikle gidip görmenizi tavsiye ederim.   Yorucu bir günün sonunda geriye dönerken fark ettik ki kollarımız, yüzümüz ve ensemiz acayip  derecede yanmış. Öğretmen evine gelerek videolarımızın PC ye aktarımını yaptık.  Zamanımızın kalanını ise öğretmen evinde geçirdikten sonra tekrar Ankara’ya dönmek için sabah trenine bindik. Geri dönüş için  tekrar çekim yaparken zaman su gibi geçtiğini anlamadık. Dönüş yaparken bayağı uzun bir süre Fırat Nehri boyunca tren yoluna devam etti. Çok harika bir görüntüsü vardı. Etkilendim. Karanlık çöktüğünde  akşam yemeğimizi yedikten sonra uyuduk. Sabah tekrar uyandığımızda eşyalarımızı toplayıp çantalarımızı hazırladıktan sonra tren Ankara’ya gelmişti ve Eskişehir trenine için daha zamanımız olduğu için  biraz dolaştık. 3 arkadaş Eskişehir’de ayrılarak evlerimize gittik. Böylelikle uzun ve yorucu ama eğlenceli bir maceramızın sonuna geldik. “Anlatılmaz Yaşanır” tabirinde yaşadığımız bazı güzel duygu ve  heyecanımı yazıya aktaramadığım için özür dilerim.Gidip görülecek ve yaşanacak çok fazla şey var orada… Gidin ve yaşayın. Hoşça kalın…(Burak ve Emre arkadaşıma sonsuz teşekkürler.)